Řešené těžiště území Veleslavín - Vokovice postrádá identitu s odpovídajícím geniem loci i potřebnou infrastrukturu. Nová koncepce nádraží Veleslavín jako mnohoúrovňové křižovatky globálních a lokálních tras posílí význam širšího místa. Zahloubením povrchové tratě vzniká v Praze bezprecedentní urbanistický prvek „green line“, kde Veleslavín je jednou z jeho bran. Náš návrh spoluvytváří lokální centrum - žádoucí městský prostor. Efektivní uspořádání všech složek dopravy bereme jako nezbytnou samozřejmost tohoto vyššího úkolu. Celý souboru staveb, ve výsledku jednoduše uspořádaný, je v jádru pevně formován řádem dopravních trajektorií a vektorů pohybu – přímkou Evropské, křivkou trati a z ní odvozeného radiálního modulu konstrukce, klesáním do tunelu. Se základním geometrickým kontextem území nebyl důvod polemizovat. Vrstva zeleně, umění, drobné architektury a rozmístění mobiliáře si může naopak dovolit uvolněnost a vyvažovat celkové působení prostoru.
Situace
Pohledová axonometrie
Pohled na kolejiště
Veřejný prostor
Půdorysy a řezy
Řezy
Pohled na veřejný prostor
Pohled na nástupiště
Pohled na tržiště
Axonometrie
Vítězslav Rejšek
Natália Kostelníková
Štěpán Abt
Ďuro Smoleň
Jakub Jarošek