Řešené těžiště území Veleslavín - Vokovice postrádá identitu s odpovídajícím geniem loci i potřebnou infrastrukturu. Nová koncepce nádraží Veleslavín jako mnohoúrovňové křižovatky globálních a lokálních tras posílí význam širšího místa. Zahloubením povrchové tratě vzniká v Praze bezprecedentní urbanistický prvek „green line“, kde Veleslavín je jednou z jeho bran. Náš návrh spoluvytváří lokální centrum - žádoucí městský prostor. Efektivní uspořádání všech složek dopravy bereme jako nezbytnou samozřejmost tohoto vyššího úkolu. Celý souboru staveb, ve výsledku jednoduše uspořádaný, je v jádru pevně formován řádem dopravních trajektorií a vektorů pohybu – přímkou Evropské, křivkou trati a z ní odvozeného radiálního modulu konstrukce, klesáním do tunelu. Se základním geometrickým kontextem území nebyl důvod polemizovat. Vrstva zeleně, umění, drobné architektury a rozmístění mobiliáře si může naopak dovolit uvolněnost a vyvažovat celkové působení prostoru.
Situace


Pohledová axonometrie

Pohled na kolejiště

Veřejný prostor
Půdorysy a řezy

Řezy


Pohled na veřejný prostor

Pohled na nástupiště

Pohled na tržiště
Axonometrie


Vítězslav Rejšek

Natália Kostelníková

Štěpán Abt

Ďuro Smoleň

Jakub Jarošek